Celoteh Si Effa ;)
Ladies!

Hi! Effa here. I'm the owner of this blog. And sooo proud to have this. Thanks for your visit and do contact me as well. See ya!

 Loving Me




Entries About Find Me FAQ


Shout!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Re-Designed : Hysham Hyszham
Owner : Effa Riza

Saia nak yang baru


HarusLah setiap manusia berpegang pada jalan kehidupan masing2 ..
Sama seperti aku , lama rasanya tak meluahkan perasaan kt blog , y aq tulis semua realiti dan y terlihat

Tapi mcm ne sebaliknya , yang xtrlihat dan tersurat ..
Sejak kebelakangan nie , aq terfikir apa aku cari dalam hidup aku nie ..
Apa yang aku kejar .. 

Yang pertama ,
  • KERJAYA !! Masa kecik2 bkn main syok dok pilih CITA2 .. Ngat x buku laporan sekolah yang ade tulisCita2/ Hobi tu .. Setiap tahun cita2 mesti bertukar . jUp ap motif sekolah suruh tulis bendahala tu !!Lah nie , satu cita2 dlm tu pon aq xdpt !! im 21 ready .. da 2 abad idop xp kerjaya aq hanyalah biase ..Namun itu sudah syukur buat aq sbb msh ramai lgy y kerjaya nya xbrape bagus !! s0 kerJaya yang aq nk kecapinow , PERNIAGAAN sendri .. aq akan bukak butik andaman with mama .. itu pon jk diberikan rezeki dr iLLahi ..Harap2 berjaya !! s0 moral is sentiasa berpegang dgn cita2 yang satu .. show somethung best in ur life c0z if u not the proud things people will say its normal people only and if u do one words they will say " who is she/he"s0 if aq dah berjaya the answer is " akulah usahawan yang berjaya " meleto0o0p ..
Yang Kedua ,
  • CINTA !! Yup if aq tgk kwn2 sekeliling aku semuanya punya syg msg2 !! BEsT !! tahniah u oll , walaupun aq msh belom punyaxnak lah sedih .. HaHAH !! KEsibukkan menunggu cinta y satu tu bermakna aq xkan punya cinta yang laen .. Ah malas nk pkr cinta tu lagi .. aq dah mule redHa .. s0 hopely aq dpt insan yng tulus menyayangi aku .. JIWANG sedikt !! Masa kecik lu bkn maen ramai lelaki , psg sane sini , xp bile dah 21 nie terasa susah tok dptkan sorang pon sbb nye kite dah dewasa tahu ap yang harus ad dlm perhubungan  dulu kite maen2 jep but now its getting seyes .. ade mmg ade xp tiada kesesuaian ... s0 jika jodoh aq tiada mcm ne eak ??!!! MAKKKKKKKKK ... ANDARTU , Oh n0 .. WTF !! Maybe and harus ADE !! belom tibe mase kot , keturunan aq belom ad yang xlaku k ..
Yang Ketiga ,
  • HARTA !! Jgn ingat harta didunia shj , maksod aq harta diakhirat , YA ALLAh , masih byk lg y aq xlakukan buat mu .. sedang sibuk mengjar dunia akhirat aq cicirkan .. Itulah hakikat manusia yang sentiasa diuji .. WAJIB ku alpa .. Banyak agknya d0sa2 aku ..Ampunkanlah dosa ku YA ALLAH , kalau bab nie aku nak sgt pintu aty aku berubah secepat yang mungkin .. Agar aq menjadi seorang yang beriman n solehah !! amiin ... s0 kl lah diberikan umur yang panjang aku sentiasa inginkan menikmati ketenangan dalam masjid ..sumpah if duduk dlm masjid n mendengar ayat2 al quran itulah satu2 nya jalan ketenangan buat aq.. terasa mcm aman sgt !! lupe seketika masalah diluar sgt , smpkan air mata jatuh menitiskan kekesalan .. arap2 aku sentiasa mengumpulkan keinsafan ..
Yang Keempat ,
  • KELUARGA !! Masih belum bersatu , dugaan yang hadir benar2 menguji kesabaran aq .. KERNA aku adalah kakak . selama aku hidup msh byk lagy y aku harus lakukan kpd family .. sesungguhnya mereka lah satu2 nya y memberi peluang aq bernafas di dunia nyata ni .. Perkara yang aq sentiasa ingin melihat semuanya ketawa riang utk hari2 .. tak nak langsung kesedihan terutamanya mama ..Then aq nak belikan mama rumah , itulah hajat terbesar aq ! s0 now im stand as daughter must protect all family ( mcm iklan resicst)