Celoteh Si Effa ;)
Ladies!

Hi! Effa here. I'm the owner of this blog. And sooo proud to have this. Thanks for your visit and do contact me as well. See ya!

 Loving Me




Entries About Find Me FAQ


Shout!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Re-Designed : Hysham Hyszham
Owner : Effa Riza

Aku Dipertikaikan ..

Bagi aku dunia ini benar tidak adil .. meskipon ap y berlaku sekali pon adalah takdir dari tuhan
kita xboleh akur dan tak bisa diatur ..
Aku bernama insan juga ditimpa kesusahan
dihimpit musibah didatangi bencana ..
Wahai Pencipta Wahai Yang Agung
aku berserah 
aku menuntutkan keredhaan
segalanya kepada -Mu
Namun aku ingin bertanya sejenak
Adakah aku masih tidak berguna
Adakah aku lalai memikul tanggungjawab
kenapa masih ada lagi kemurungan
mengapa perlu lagi ditindas ..
Berikanlah aku jawapan
Berikanlah aku petunjuk
agar sentiasa lurus 
di jalan YA ALLAH ..

Aku sebagai anak punya tanggongjawab .. sesiapa pun y ade status "anak" pasti ad TANGGUNGJAWAB
Tapi kenapa masih dipertikaikan .. Sedangkan aku sentiasa berusaha membantu .. Sedangkan aku lupekan segala cita2 ..
Dan aku juga abaikan kepentingan remaja ku ..
Dari habis pendidikan wajib membanting tulang 4 kerat mencari rezeki demi menyuapkan mulut sendiri ..
Bangkit untuk berdikari serta mengatasi musibah demi musibah ..
KU lepaskan angan2 ku , ku tutup sangkar kebebasan remaja dan ku pilih ke jalan pekerjaan ..
Ku hulurkan bantuan pada yang perlu .. Walaupun sendiri jalan bertongkat ..
Masih tidak cukup bagi die mengukur pegorbanan seorang anak ..
Lalu ku tahtakan aku sebagai ketua kehidupan harian
Ku dengari nokta2 kesedihan
Ku hadapi hari2 menyakitkan
KU tempuh dugaan2 membebankan
SENDIRI ..
Tabah , Sabar , Kuat , Tenang 
semua sudah ku satukan
namun masih dipertikaikan

Untung pada insan lain yang masih punya
kasih sayang 
perhatian
didikan
belaian
Seangkatan aku masih meminta wang demi menyempurnakan kehidupan harian
Tapi dah bertahun aku tak meminta , semuanya cari sendiri
masih dipertikai kan 
Sebaya aku masih mengundang masalah 
Tapi aku masih berpegang pada maruah keluarga , 
masih aku dipertikai kan 
Mereka yang seiring dgn aku masih ada didikan dan belaian
Tapi aku tak ... namun aq xpena pena menyalahkan nya
masih perlu dipertikai kan
Kenapa ?????
Mengapa ?????

Ku lihat insan lain masih dibelai dek tangan keibuan ..
Tapi aku .. 
Ya , aku redha ,
Tapi perlu lagi aku dipertikai kan
Adil ke buat aku !!
Ku lihat insan lain masih seiring bersama menempuh dugaan ..
Tapi aku ...
Sendiri !! aku redha ..
Tapi masih lagi pertikai kan 
Tak adilkan buat aku !!

Siapa harus aku salahkan ??
Mane jari telunjuk aku harus ku hulurkan ??
Di mana aku menagih simpati ??

Jauh .. 
Gelap ...
Itulah yang ku lihat antara garisan kekeluargan
Pada mata , semuanya indah 
Tapi hakikatnya ku menanggung kesunyian
Adil ke buat aku !!
Harus aku dipertikaikan ??

Seandainya dunia memberikan ku ruang untuk memilih hanya satu je ku mohon , insan yang mempertikaikan aku .. berikanlah die kebahagiaan sehingga tersenyum dan ketawa spj hidup tanpa mempertikaikan aku .. Sbb aku xnak lagi dipertikaikan dan aku tak mampu mempertikaikan nasib dan takdir aku ,, dengan -Mu ku datang , dengan Mu ku memohon ..... amiin