Celoteh Si Effa ;)
Ladies!

Hi! Effa here. I'm the owner of this blog. And sooo proud to have this. Thanks for your visit and do contact me as well. See ya!

 Loving Me




Entries About Find Me FAQ


Shout!


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Re-Designed : Hysham Hyszham
Owner : Effa Riza

Dia Yang Aku Suka Part 2



Seronok bila baca entry lepas buat aku sendri tersengeh acam orang gila .
Lepas kejadian tu , aku sendiri xtahu macam mana mulakannya perkenalan kami .
Sebagai lelaki yang gentlemen die hulurkan salam perkenalan , Dan aku sebagai seorang perempuan haruslah memartabatkan sedikit ego , orang kata jual mahal dulu ! Kemudian kami bertukar phone number dan menjadi lagi sweet bila dah ada BBM .Tiap hari jari tidak pernah lenguh menaip utk ber bbm dgnnya ..
Alangkah seronok rasa dihati nie .



Namun Laut Tak sentiasa Tenang . Pasti Ada kalanya pasang dan surut serta bergelombang ...
Kami bukanlah bergaduh . Cuma hubungan tu surut . Dari situ aku mula merasa kan yang aku nie yang beriya sangat merasakan keseronokkan mengenali lelaki mcm dia . Mungkin aku obses sangat . Ataupun kehidupan aku yang masihn dikelilingi lelaki lain , xp tak jugak sbb aku sentiasa menanti bbm dari si dia . Ataupun dia masih ada orang lain yang dia suka, ahhh aku bukan serkap jarang ok . aku always stalker with someone yang aku ingin sayang . mungkin tak banyak benda aku tahu pasal dia.Tapi siapa yang dia pernah suka dan pernah buat dia terluka dan apa yang berlaku lepas itu semua aq aku ambik tahu mungkin secara media atau rambang ...
Itu rahsia aku !! Bila kita seseoarang mesti lah kita nak tahu semua ttg that person , Sweeettt !


Orang kata jodoh tak kemana , dan aku harap kata2 nie juga akan buat aku dgn nya selamanya , bukan si dia pertama buat ku namun biarlah si dia jadi yang terakhir bagiku ... Ceh waah !! Sambung cerita , kami terus berkawan tanpa sebarang ikatan , hanya teman ! Aku selesa dengan suatu hubungan yang tidak terburu2 !
Entah macam mana cinta itu mula muncul dalam hati .Deciden keluar makan ...

My first day aku gan dia . i rasa aku bodoh sangat sbb im weird that time .. Ntah kenapa . Tapi Alhamdulillah aku selesa.Hari berikutnya , seperti biasa dan ntah macam mana juga si dia meluahkan rasa syg nye to me !
Jeng!Jeng!Jeng! Weyh malu aku !! Malu Tapi Hati nie Suka ! Waoooo !! Hikhokh !!

My 2nd with him , bila dia invite dan paksa aku ke rumah dia . Jgn fikir2 bukan2 k ! Si dia invite sbb wedding his sister lah . Of coz jumpa big family dia tuu .Dan pertemuan nie buat aku rasa bangang sesangat , Coz malu sangat dengan family dia dan aku berlaku tepuu ! Nothing to do ! Selama 2 hari aku hadir ke majlis tu .. Nervous ! 1st jumpa macam nie . Ya Allah , tuhan je tahu perasaan aku . Tapi dekat majlis nie lah aku nampak a little bit intrested nye dia kat aku . So rasa sedikit cinta terbalas lah kat situ ! Huuuuuu ...
Jatuh Cinta ! tu je mampu aku kata di saat itu ...

Dan waktu mendatang nya kami kerap bersama , kawan2 rapat aku dah pun tahu .. mama pon sama ..
Dan banyak waktu2 yang manis buat aku dengan dia .. Bahagia nya rasa mencintai dan dicintai ....
Dan aku sering kata kan pada si dia , masih banyak lagi yang kita perlu lakukan bersama tidak kira suka atau
duka ..Sesungguhnya suatu perkara yang aku lakukan pasti ada istillah harapan....
Harapan aku ;

Sesuatu hubungan itu haruslah menghormati maruah masing2 , dan aku tidak mahu hubungan sekadar suka2 serta hiburan sahaja dan menjalani hubungan sex .. tapi mahu ku hubungan yang mampu membawa aku bahagia di dunia dan pahala di akhirat ..

Sesuatu hubungan itu juga haruslah berpaut pada kesetiaan dan kejujuran serta sentiasa berada di sisi waktu
payah , susah , senang , duka , lara dan tawa . Agar bisa aku tersenyum kerana telatahnya , aku menangis kerana tahu cinta dia hanya buat ku , aku tempuhi sesuatu kerana demi bahagianya si dia dan semoga aku menjadi satu sahaja buat dia dan tiada yang lain di hati ku hanya si dia ..

Terima Kasih  , kisah ini tidak akan berhenti di sini sebab masih banyak lagi masa untuk kami tempuh ....
Sekian , penutup entry nie dengan sebuah video .. Hayatinya !

You're sweet to me and i will be candy to you ..